Παρασκευή 20 Ιουνίου 2014

Tουρκικό πρόγραμμα ναυπήγησης 10 πυραυλοφόρων σκαφών

Την έκδοση αιτήματος για την κατάθεση προτάσεων (RfP) από τις ενδιαφερόμενες εταιρείες για την ναυπήγηση 10 ταχύπλοων πυραυλοφόρων σκαφών ετοιμάζει το υφυπουργείο Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM). Το πρόγραμμα ναυπήγησης των δέκα ταχύπλοων σκαφών ξεκίνησε το 2007-2008 και είχε προϋπολογισμό 600 εκατ. δολάρια. Σύμφωνα όμως με νεώτερες πληροφορίες το κόστος του συγκεκριμένου προγράμματος αυξήθηκε και έφτασε τα 800 εκατ. δολάρια (590 εκατ. ευρώ). Το αρχικό συμβόλαιο περιλαμβάνει την ναυπήγηση τεσσάρων
σκαφών με τη δυνατότητα επέκτασης της παραγγελίας στις δέκα μονάδες, έναντι συνολικού κόστους 800 εκατ. δολαρίων.
Τα νέα ταχύπλοα σκάφη θα ενσωματώνουν νέες τεχνολογίες, νέα σχεδίαση και θα διαθέτουν ένα ιδιαίτερο βαρύ οπλισμό. Πιο συγκεκριμένα τα νέα ταχύπλοα σκάφη θα διαθέτουν ένα κύριο πυροβόλο των 76/62 χλστ, δύο πυροβόλα μικρού διαμετρήματος, πυραύλους επιφανείας-επιφανείας, αντιαεροπορικό-αντιπυραυλικό σύστημα RAM Mk 31 GMWS, αντίμετρα τορπιλών, σύστημα ESM/ECM, και ραντάρ έρευνας 3D. Στο νέο διαγωνισμό εκτιμάται ότι πρόκειται να συμμετάσχουν τέσσερις τουρκικές εταιρείες και πιο συγκεκριμένα τα ναυπηγεία Dearsan, Ares, RMK Marine και Yonca-Onuk.Το ναυπηγείο Dearsan έχει σχεδιάσει ένα νέο ταχύπλοο σκάφος με μήκος 65 μέτρα του οποίου το κήτος θα είναι κατασκευασμένο από χάλυβα και θα διαθέτει συνδιασμό κινητήρων diesel και αεροστροβίλου, επιτυγχάνοντας μέγιστη ταχύτητα 45 κόμβων.
Ανάλογο σκάφος κατασκευασμένο από χάλυβα με μήκος 70 μέτρων προτείνει το ναυπηγείο Ares. Η πρόταση της εταιρείας Ares βασίζεται σε ναυπηγικό σχέδιο της βρετανικής Rolls Royce και μπορεί να επιτύχει ταχύτητα 50-55 κόμβων.Η τρίτη πρόταση προέρχεται από την εταιρεία RMK Marine, η οποία ανέπτυξε το δικό της σκάφος σε συνεργασία με εταιρείες από τις ΗΠΑ και τη Σουηδία. Η τελευταία πρόταση προέρχεται από την τουρκική εταιρεία Yonca-Onuk η οποία πρόσφατα παρουσίασε το σκάφος MRTP 48. Το συγκεκριμένο σκάφος έχει εκτόπισμα 250 τόνους και είναι κατασκευασμένο από σύνθετα υλικά και μπορεί να επιτύχει μέγιστη ταχύτητα 40 κόμβων.Ανεξάρτητα απο ποιά εταιρεία θα επιλεγεί για να ναυπηγήσει τα ταχύπλοα σκάφη το υφυπουργείο Αμυντικής Βιομηχανίας της Τουρκίας έχει ζητήσει από το περασμένο Ιούλιο από τις εταιρείες STM, Aselsan, Milsoft, Havelsan και Roketsan προτάσεις για υποσυστήματα που θα εξοπλίσουν τα σκάφη.
Πιο αναλυτικά εκτιμάται ότι η κρατική εταιρεία Aselsan θα κατασκευάσει και θα ολοκληρώσει στο σκάφος που θα επιλεγεί από το υφυπουργείο το Σύστημα Διαχείρισης Μάχης Combat, το Σύστημα Ελέγχου Πυρός πυροβόλου TAKS, το ραντάρ επιφανείας LPI ALPER, το σύστημα ESM ARES-2N, το σύστημα Asel FLIR-300D ή εναλλακτικά τη θερμική κάμερα ASIR της ίδιας εταιρείας, καθώς και τα σταθεροποιημένα τηλεχειριζόμενα πολυβόλα STAMP των 12,7 χλστ, STOP των 25 χλστ και SMASH των 30 χλστ.Εναλλακτικά στο σκάφος που θα επιλεγεί, μπορεί να εγκατασταθεί το Σύστημα Διαχείρισης Μάχης GEMKOMSIS της Milsoft, ενώ η συμμετοχή της Havelsan είναι ιδιαίτερα σημαντική αφού η εταιρεία διαθέτει σημαντική εμπειρία στην ολοκλήρωση των ηλεκτρονικών συστημάτων και αισθητήρων. Όσον αφορά τους πυραύλους επιφανείας-επιφανείας που θα φέρει το νέο τουρκικό σκάφος, εκτιμάται ότι θα είναι ο τουρκικής ανάπτυξης καθοδηγούμενος με ραντάρ πύραυλος ATMACA της εταιρείας Roketsan.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

add your comment here