Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2014


Συρρικνώνεται ο τουρκικός στόλος υποβρυχίων κλάσης Atilay


rounded_corners
Αναμνηστική φωτογραφία του πληρώματος του S-348 Saldiray με απόστρατους που αποτέλεσαν παλαιότερα πληρώματα του σκάφους. Σύντομα αναμένεται να έχουν την τύχη του και άλλα υποβρύχια της κλάσης.
Σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση του Τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού (Türk Deniz Kuvvetleri), την Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2014 πραγματοποιήθηκε η επίσημη τελετή απόσυρσης του S-348 Saldiray (Type 209/1200). H αυτή απόσυρση έρχεται να φουντώσει τις φήμες που θέλουν τα μη εκσυγχρονισμένα τουρκικά υποβρύχια Type 209/1200 να βρίσκονται σε κακή κατάσταση, ενώ παραμένει άγνωστο αν θα επανέλθει στην ενεργό δράση το S-350 Yildiray.

Θυμίζουμε πως πριν από πεντέμισι χρόνια, τις απογευματινές ώρες της 21ης Απριλίου 2009, είχε σημειωθεί ισχυρότατη έκρηξη στο αποσυρθέν υποβρύχιο κατά την διάρκεια προγραμματισμένης συντήρησής του στο ναύσταθμο του Gölcük με αποτέλεσμα τον σοβαρό τραυματισμό του κυβερνήτη του υποβρυχίου και ενός εργάτη. O Τούρκος κυβερνήτης μεταφέρθηκε στο ναυτικό νοσοκομείο της βάσης ενώ ο εργάτης στο πανεπιστημιακό νοσοκομείο του Κοτζάελι. Σύμφωνα με όσα αποκαλύφθηκαν στη συνέχεια, εξερράγη δεξαμενή στην οποία αποθηκεύονταν λιπαντικά ή νερό, κατά την διάρκεια δοκιμών αντοχής και στεγανότητας με χρήση πεπιεσμένου αέρα. Το υποβρύχιο υπέστη σοβαρές ζημιές και η βιαιότητα της έκρηξης την έκανε αντιληπτή σε όλη την γύρω περιοχή.
2
Αν και ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε ένα ευρύ πρόγραμμα εκσυγχρονισμού που αφορούσε στα 4 τελευταία σκάφη της κλάσης (τα δύο αρχικά υποβρύχια της κλάσης, S-347 Αtilay και S-348 Saldiray δεν θα υποβάλλονταν στο σχετικό πρόγραμμα λόγω παλαιότητας) τελικά αυτός περιορίστηκε στα S-351 Doğanay και S-352 Dolunay και δεν περιλαμβάνει αντικατάσταση του Συστήματος Διαχείρισης Μάχης παρά μόνο εγκατάσταση νέου περισκοπίου, αναβάθμιση των συστημάτων επικοινωνίας και των συσκευών ESM/ECM και τροποποίηση των τεσσάρων τορπιλοσωλήνων για την εκτόξευση βαρέων τορπιλών Mk48 ADCAP Mod6. 
Πρωταγωνιστής σε ένα ακόμη σοβαρό περιστατικό ασφαλείας ήταν και δεύτερο υποβρύχιο της κλάσης, το υποβρύχιο S-350 Yildiray, το οποίο πριν από ένα χρόνο περίπου, στις 24 Δεκεμβρίου 2013, ενώ πραγματοποιούσε ταχεία ανάδυση λόγω σοβαρού τεχνικού προβλήματος, συγκρούστηκε ανοιχτά των Κατεχομένων με υπό τουρκική σημαία φορτηγό πλοίο (αναφέρεται χωρίς να επιβεβαιώνεται η ονομασία Paşabahçe) το οποίο έπλεε έμφορτο προς το λιμάνι της Μερσίνας. Από τη σύγκρουση δεν υπήρξαν ανθρώπινα θύματα, αλλά το υποβρύχιο υπέστη σοβαρές ζημιές και χρειάστηκε η συνδρομή ρυμουλκών για να οδηγηθεί στο λιμάνι της Μερσίνας. Είναι χαρακτηριστικό ότι για το συμβάν δεν υπήρξε καμία επίσημη ανακοίνωση έως ότου αυτό αποκαλύφθηκε από δημοσίευμα της εφημερίδας Taraf.
H προσπάθεια αποκόλλησης της φρεγάτας GÖKÇEADA (F494) από το λιμένα Μομπάσα της Κένυας.
H προσπάθεια αποκόλλησης της φρεγάτας GÖKÇEADA (F494) από το λιμένα Μομπάσα της Κένυας.
Η ίδια εφημερίδα ήταν αυτή που είχε αποκαλύψει και το ατύχημα της φρεγάτας F494 Gökçeada, η οποία κατά τον απόπλου της από το λιμάνι της Μομπάσα, το πρωί της Δευτέρας 4 Οκτωβρίου 2010, είχε προσαράξει στα αβαθή, ενώ συμμετείχε στην επιχείρηση «Atalanta» κατά της πειρατείας στον Κόλπο του Άντεν. Στην επιχείρηση απεγκλωβισμού του τουρκικού πλοίου έσπευσαν τέσσερα ρυμουλκά, που έπειτα από προσπάθειες μιας ώρας κατάφεραν να τραβήξουν την Gokceada από τα αβαθή. Και σε εκείνη την περίπτωση το Τουρκικό Ναυτικό, κατά την πάγια τουρκική τακτική απόκρυψης των περιστατικών ασφαλείας όταν δεν υπάρχουν ανθρώπινες απώλειες, δεν είχε εκδώσει καμία ανακοίνωση για το συμβάν μέχρι που αυτό διέρρευσε από τον Τύπο





πηγη e amyna

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

add your comment here