Τρίτη 1 Ιουλίου 2014

Τουρκία: Παραδίδεται  το πρώτο uav Karayel  (βιντεο)

Εντός του επόμενου μήνα αναμένεται να παραδοθεί στις Τουρκικές Χερσαίες Δυνάμεις (TKK: Turk Kara Kuvvetleri) το πρώτο σύστημα του μη επανδρωμένου αεροχήματος Karayel σύμφωνα με δηλώσεις αξιωματούχων της κατασκευάστριας Vestel.
Ειδικότερα τον Ιούλιο αναμένεται να παραδοθεί ένα αερόχημα και ένας επίγειος σταθμός ελέγχου (GCS: Ground Control Station). Πριν την παράδοση του πρώτου αεροχήματος είχε προηγηθεί στις 30 Απριλίου η επιτυχής εκτέλεση της πρώτης δοκιμαστικής πτήσης αεροχήματος παραγωγής σειράς.
Υπενθυμίζεται, ότι η ανάπτυξη του Karayel είχε ανατεθεί από τις Τουρκικές Χερσαίες Δυνάμεις στη Vestel τις αρχές του 2011
. Στον τουρκικό σχεδιασμό το Karayel θεωρείται μη επανδρωμένο αερόχημα τακτικού ρόλου που κατατάσσεται μία βαθμίδα χαμηλότερα από το μεσαίου υψομέτρου – μακράς αυτονομίας Anka.
Σύμφωνα με τον ισχύοντα προγραμματισμό, μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους προβλέπεται να παραδοθούν στις Τουρκικές Χερσαίες Δυνάμεις έξι αεροχήματα, τρεις επίγειοι σταθμοί ελέγχου και τα αντίστοιχα συστήματα επικοινωνιών. Προς το παρόν το σύστημα χρησιμοποιεί ζεύξη δεδομένων γραμμής θέασης (line-of-sight) αλλά σύμφωνα με τους αξιωματούχους της Vestel τα επόμενα αεροχήματα θα εφοδιαστούν με δορυφορικό σύστημα επικοινωνιών ενώ το 2015 θα αρχίσει η διερεύνηση της δυνατότητας εξοπλισμού του αεροχήματος.

Το Karayel επρόκειτο να ενταχθεί σε υπηρεσία το 2013, αλλά οι αλλαγές από τον χρήστη στις τεχνικές και επιχειρησιακές προδιαγραφές του αεροχήματος είχαν ως αποτέλεσμα την παρουσίαση καθυστερήσεων. Η έκδοση παραγωγής σειράς του Karayel διαθέτει ουραίο πτέρωμα αντεστραμμένου «Τ», μέγιστο βάρος απογείωσης 550 κιλών, δυνατότητα μεταφοράς εξοπλισμού αποστολής βάρους 70 κιλών. Η αυτονομία του ανέρχεται σε 20 ώρες και το επιχειρησιακό ύψος πτήσης σε 22.500 πόδια (6.858 μέτρα).
Το συγκρότημα αισθητήρων βρίσκεται αναρτημένο στην κοιλία της ατράκτου επί ικριώματος που το διατηρεί σε σταθερή θέση και περιλαμβάνει αισθητήρες ημέρας και νύκτας (ηλεκτρο-οπτικούς / υπερύθρων), τηλέμετρο λέιζερ και καταδείκτη.
Σε ό,τι αφορά τον επίγειο σταθμό ελέγχου προσφέρεται σε δύο εκδόσεις με πλήρωμα δύο (πιλότο, χειριστή εξοπλισμού αποστολής) ή τριών ατόμων (στους δύο προηγούμενους προστίθεται και ο αρχηγός αποστολής). Ο σταθμός που μπορεί να ελέγξει μέχρι δύο αεροχήματα είναι απόλυτα συμβατός με τα ΝΑΤΟϊκά πρότυπα διαλειτουργικότητας και ολοκλήρωσης για τον έλεγχο μη επανδρωμένων αεροχημάτων.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

add your comment here