Σύγχυση στις ΗΠΑ για τους κανόνες πτήσης των drone
- Για την αδειοδότηση των drone απαιτούνται προδιαγραφές και κανόνες ασφάλειας όπως ισχύει και στα επανδρωμένα αεροπλάνα (Φωτογραφία: Reuters )
ΟυάσινγκτονΛόγω τεχνικών και ρυθμιστικών εμποδίων που παραμένουν ανεπίλυτα, η αμερικανική Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) θα χάσει την προθεσμία που της έχει δώσει το Κογκρέσο για να επιτρέψει τις πτήσεις μη επανδρωμένων αεροσκαφών στους ουρανούς των ΗΠΑ. Η σύγχυση για τα drone δείχνει αντίθετα να μεγαλώνει, καθώς οι νέοι κανόνες της FAA για τον αερομοντελισμό δείχνουν να απαγορεύουν ακόμα και ορισμένα παιχνίδια.
Σύμφωνα με έκθεση του αμερικανικού υπουργείου Μεταφορών, η FAA δεν έχει ακόμα καταλήξει στο ποιες τεχνολογίες θα πρέπει να χρησιμοποιούν τα drone για να αποφύγουν τις συγκρούσεις στον αέρα. Επιπλέον δεν έχει καθορίσει κατασκευαστικές προδιαγραφές όπως αυτές που ισχύουν για τα επανδρωμένα αεροπλάνα, δεν έχει βρει σύστημα πιστοποίησης και αδειοδότησης για τους χειριστές, ούτε έχει αναπτύξει διαδικασίες για την επικοινωνία των drone με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.
Μέχρι να μπορέσει η FAA να ξεπεράσει αυτά τα εμπόδια, οι προσπάθειες του Κογκρέσου να ενσωματώσει τα drone στον αμερικανικό εναέριο χώρο «θα συνεχίσουν να προχωρούν με αργούς ρυθμούς, και τα ζητήματα ασφάλειας θα παραμείνουν». Και αυτό σημαίνει ότι η FAA δεν θα προλάβει την προθεσμία της 25ης Σεπτεμβρίου 2015 για την ανακοίνωση των κανόνων.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της εφημερίδας Washington Post, τουλάχιστον 49 στρατιωτικά drone έχουν συντριβεί σε αμερικανικό έδαφος στη διάρκεια εκπαιδευτικών πτήσεων από το 2001. Επιπλέον, πάνω από 20 ιδιωτικά drone έχουν εμπλακεί σε ατυχήματα από το 2009, ενώ σε αρκετά περιστατικά τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη πλησίασαν επικίνδυνα κοντά σε αεροδρόμια και επιβατικά αεροπλάνα.
Ο ρυθμός προόδου της τεχνολογίας των drone σίγουρα έχει εξελιχθεί σε πονοκέφαλο για την FAA, η οποία πρόσφατα αναγκάστηκε να εκδώσει νέες κατευθυντήριες γραμμές ακόμα και για τον αερομοντελισμό.
Οι νέοι κανόνες επιβάλλουν στους χειριστές να διατηρούν πάντα την άμεση οπτική επαφή με το αεροσκάφος χωρίς να χρησιμοποιούν κιάλια, κάμερες ενσωματωμένες στο αεροσκάφος ή άλλα οπτικά βοηθήματα.
Σύμφωνα με το δικτυακό τόπο Spectrum του Ινστιτούτου Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών (ΙΕΕ), η απαίτηση αυτή σημαίνει ότι ακόμα και ιπτάμενα παιχνίδια που βασίζονται σε κάμερες, όπως το Hubsan X4 H107D Quadcopter, δεν θα μπορούν πλέον να πετούν χωρίς άδεια.
ΔΟΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
add your comment here